maandag 27 februari 2012

Engeland

Ik had al geschreven dat ik een paar dagen naar Engeland was geweest. Dat was niet alleen maar voor de leuk, maar laat ik hiervoor bij het begin beginnen. Dan kunnen jullie me tenminste volgen (hoop ik ;-) 
Ik heb een vriendin die vorig jaar samen met haar man vanuit Nieuw-Zeeland naar Engeland verhuisde. We kennen elkaar al vanuit de tijd dat ze nog in Nederland woonden, dus ik zag die 'terugverhuizing' helemaal zitten. Af en toe hun kant op voor een leuk weekendje hobby' en, zij eens af en toe naar deze kant van het Kanaal. Helaas heeft die voorpret niet lang mogen duren, eind augustus werd ze ernstig ziek en bleek ze een hersentumor te hebben. Onnodig te zeggen dat we ons rot geschrokken zijn! Inmiddels waren we eind januari 4 chemokuren en één bezoek (waarbij mijn vriendin in het ziekenhuis lag) verder. Het is wachten op een laatste heel zware behandeling alvorens ze definitief terug komen naar Nederland.
Het leek me wel wat om ze nog een keer in Engeland te zien terwijl ze gewoon thuis waren, dus snel in overleg met haar man de tickets geboekt en donderdag 16 februari ben ik voor vier dagen naar hen toe gegaan. Het was heerlijk om ze weer te zien, maar ook opnieuw confronterend om te zien hoeveel schade de tumor heeft aangericht. Desondanks hebben we er een paar leuke dagen van gemaakt en natuurlijk ook de toerist uitgehangen. Zo zijn we op de terugweg van Stansted naar hun huis even Cambridge in geweest. Dat blijft een leuke stad om te bezoeken. 
Op vrijdag zijn we naar Bath gegaan:


Mijn vriendin en ik voor de kathedraal van Bath



En nog wat sfeerplaatjes:
De rivier de Avon
De brug over de Avon


De kathedraal van Bath

Een 'Gaudi' varken 


 Tja, ik heb geen idee wat het varken bij de kathedraal van Bath doet, maar leuk is ie wel! We zijn teruggereden door de Cotswolds, een ontzettend mooi gebied.

Op zaterdag zijn we nog even het centrum van hun woonplaats in geweest, een bezoekje dat iets langer duurde dan gepland toen het parkeerkaartje spoorloos verdwenen was...Uiteindelijk is alles gelukkig op zijn pootjes terecht gekomen en konden we toch nog naar huis.

Zondagochtend ben ik weer naar huis gevlogen, terwijl mijn vriendin naar het ziekenhuis ging voor opnieuw afname van stamcellen. Ik heb flink geduimd dat deze derde keer wel voldoende stamcellen zou opleveren voor de stamceltransplantatie. Inmiddels heb ik bericht gehad dat dat gelukt is. Nu nog hopen dat deze keer er geen virus gevonden wordt! Dat was nl de reden dat de eerste twee keren niet gelukt zijn. Helaas moeten we nog een paar dagen op dat bericht wachtn.

Tot slot nog een foto van mijn vrienden:

Gezellig even wat drinken bij Costa. 


 Ik hoop dat de laatste behandeling snel kan gebeuren en dat ik jullie dan weer een paar dagen kan opzoeken!

Liefs,
Monique

1 opmerking:

  1. dat is heftig, maar wel fijn dat jullie een paar dagen van elkaar hebben genoten voor er weer een chemo aan komt.
    heel veel sterkte en lieve groetjes Ria S.

    BeantwoordenVerwijderen