donderdag 14 februari 2013

Wauw!!!

Ik had eerst als titel 'Afvallen, de eerste tussenstand', maar na mijn eerste week vond ik 'Wauw' beter! Maar voordat ik jullie die cijfers geef, eerst een kort overzicht van mijn eerste week. Mensen nieuwsgierig houden vind ik o zo leuk...
Via de voedingscentrum kan je bijhouden wat je per dag eet, hoeveel calorieën dat bevat en hoe je uitkomt ten opzichte van wat je binnen dien te krijgen. 't Verbaast me hoeveel ik moet eten om aan mijn energiebehoefte voor een dag te komen. Als ik de 'ongezonde' tussendoortjes kan laten staan, kan ik me echt bijna volproppen....In de eerste week ben ik meer fruit, roggebrood en groenten/rauwkost gaan eten en heb ik gematigd met kaas (alhoewel er nog wat restanten van het 'losbandig leven' te vinden zijn in de koelkast en weggooien ik echt niet kan ;-) en de vette worstsoorten.
Daarnaast ben ik meer gaan sporten, met name cardio fitness. Ik heb al menig zweetdruppeltje (en vetdruppeltje!) extra gelaten! Ik loop me het ram bam op de tread hill (een lopende band, maar dan bestaande uit twee smallere banden die om beurten omhoog gaan), net alsof ik flink aan het wandelen ben in de bergen. Een half uurtje stevig doorstappen resulteert in zo'n 400 verbrande calorieën, niet slecht dus :-D
Helemaal zonder snoepen en zo kan ik niet, maar dat is ook niet de insteek. Mits met mate kan dat best wel, alleen moet ik die maat nog weten vast te houden!
En het resultaat? Na één week weeg ik 77,7 kg (was 78,7)  wat resulteert in een BMI van 29,2 (was 29,6). En het mooiste van alles is dat mijn gewicht qua spierweefsel is toegenomen, wat dus betekent dat ik meer dan een kilo puur vet ben kwijtgeraakt! Dat geeft de burger moed om dit eet- en beweegpatroon vast te houden!

5 opmerkingen:

  1. Goed bezig Monique, vrees alleen dat je link niet klopt, kom bij een winkel met kookboeken uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, dat moet voedingscentrum zijn. Ik heb het gelijk aangepast! Ja heerlijk om in 1 week al zo'n resultaat te hebben :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You go zeg! Super! Succes voor de volgende week en ik doe met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat goed! Fijn he die site, ik vul ook nog dagelijks mijn eetdagboek in. Ik eet steeds gezonder.... en mijn resultaat is nu 5,8 kilo eraf!!!

    gr. Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier past inderdaad maar 1 woord: WOW!

    BeantwoordenVerwijderen