vrijdag 5 april 2013

DAT viel even tegen!

Afgelopen woensdag heb ik bij mijn sportschool maar weer eens een fitheidstest gedaan. Ik wilde graag weten of ik wel effectief aan het trainen ben, want alleen een beetje rondlummelen op die apparaten vind ik zonde van mijn tijd. Dan ga ik liever scrappen of lezen of borduren of...of...of...  Nou ja, je vat hem vast wel ;-)

Dus 's middags op die hometrainer gestapt om te fietsen tot ik er zo ongeveer vanaf viel. Ik was er heilig van overtuigd dat het resultaat beter zou zijn, want ik sport nu meer dan ik ooit gedaan heb.

Tja, dat viel dus even tegen...Ik blijk op cardiogebied toch wat achteruit te zijn gegaan. Niet veel, maar toch. Ik was niet blij om het maar zo te zeggen. Maar dan wil ik ook weten waarom het minder is en dus hebben we naar mijn trainingsprogramma gekeken. En wat blijkt? Ik sport weliswaar meer, maar wel wat anders. In plaats van alleen maar cardiofitness (waarmee je dus vooral conditie opbouwt) train ik tegenwoordig ook op spierkracht. En dat bleek ook uit de resultaten, want per trap kan ik wel een zwaardere versnelling rondtrappen.

Poe he, ging ik toch nog met een goed gevoel naar huis ;-) Maar ik heb me wel voorgenomen om wat meer cardiofitness te gaan doen, want die conditie wil ik toch weer opvijzelen.

Tja, strebertje he ;-)

1 opmerking:

  1. Poeh zeg wel een tegenvaller als je iets achteruit gaat ipv vooruit, maar de spierkracht is natuurlijk ook wel belangrijk en die zwwardere versnelling is ook niet mis. Meid je bent super goed bezig voor jezelf, veel succes verder nog !!!

    groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen