donderdag 22 augustus 2013

Vijftig jaar jong ofwel de geneugten van de mammografie!

Eén van de 'geneugten' van vijftig worden is dat je voortaan iedere twee jaar een oproep voor het maken van een mammografie krijgt. Een goede week geleden was het mijn beurt om dat te ondergaan. Bij het vertrek werd me verteld dat ik met circa twee weken bericht zou krijgen, tenzij er iets aan de hand was. Dan zou ik al eerder bericht krijgen.

Je kan je dan ook mijn schrik denk ik wel voorstellen toen ik binnen een week al een envelop op de deurmat vond....Met trillende vingers en gierende zenuwen opengemaakt, want zo'n snel bericht was vast geen goed nieuws.


Gelukkig was het goed nieuws, maar mijn hart heeft toch wel even in mijn keel gezeten. Ik hoop dat ze over twee jaar wel die twee weken de tijd nemen als er niks aan de hand is! Anders houd ik nog een hartkwaal over aan die goede berichten ;-)

5 opmerkingen:

  1. Precies gelukkig goed nieuws en hoop dat de volgende brieven ook goed nieuws brengen, mag voor mij ook binnen 2 weken. Hoe eerder hoe liever.

    groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat alles in orde is, maar kan me voorstellen dat je de volgende keren liever na een week of twee pas bericht krijgt dat het goed is (moest lachen om het idee dat je een hartkwaal zou overhouden van die goede berichten ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet precies wat je bedoelt. Hier zijn de brieven ook altijd eerder. Ik hou dan maar in het achterhoofd, dat ze je bellen als er echt iets aan de hand is, dus een brief (hoe vroeg of laat dan ook) is altijd goed nieuws. (Dat bellen is trouwens hier de afspraak, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik was ook erg opgelucht na de brief drie keer gelezen te hebben. Nu nog het andere bevolkingsonderzoek voor dames van zekere leeftijd ;-) Dan heb ik het circus voor de komende paar jaar weer gehad!

    BeantwoordenVerwijderen