zondag 22 januari 2012

Dag twee, tijd voor bericht twee!

Goh, wat leuk dat ik al volgers heb ;-D Ik hang nog even niet aan de grote klok dat ik een blog heb, eerst maar eens wat meer in die materie thuis raken! Voel me op het moment nog een echte kluns hierin, maar dat mag de pret niet drukken. Zal vast wel goed komen.
Ik heb er eens over nagedacht hoe ik ervoor kan zorgen dat ik regelmatig blog. Daar heb ik wat op gevonden denk ik. Op het forum van Pien (inmiddels opgeheven helaas) hadden we een draadje waarin regelmatig werd gepost wat er die avond op tafel kwam. Daar haalde ik de nodige inspiratie vandaan.Ook kreeg ik nog wel eens commentaar dat er bij ons toch bijzondere dingen op tafel kwamen. Ik heb bedacht dat ik nu regelmatig op mijn blog post wat de pot hier heeft geschaft :-) En wil je weten hoe ik het heb klaargemaakt? Laat me dat even weten in je reactie en ik geef je (indien ik dat heb natuurlijk duh!) het recept. En aangezien ik nogal van uitgebreid schrijven houd, zet ik de gerechten cursief in de tekst. Dan valt het lekker snel op.
Om maar gelijk met dit goede voornemen te starten, gisteren hebben we een venkeltomaatschotel uit de oven gegeten. Voor vanavond staat er poon in zoutdeeg met spinazie en knoflook uit de wok op het menu. Daarbij eten we aardappeltorentjes gevuld met Emmenthaler kaas. En voordat je van het laatste het recept wil, die heb ik gisteren hoogstpersoonlijk uit het vriesvak in de supermarkt gevist ;-)
O ja, als ik er aan denk zal ik foto's maken en hier posten. 

Tot laters,
Monique

3 opmerkingen:

  1. Jeumig... culinair type ben je toch :-)
    Hier wordt het vanavond gewoon bietjes met gebakken aardappels en een stukkie vlees hoor! (slavink denk ik). Ik wou dat ik bij jou om de hoek woonde :-)
    Groetjes, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is een goed idee! Ook goed voor de inspiratie al zal ik sommige gerechten van je overslaan (lees: vis)....
    ier wordt het vanavond rollade met aardappelen en sperziebonen (en die laatste speciaal voor Koos nog even roerbakken met uitje en spaans pepertje want dan smaken ze niet zo hollands....)

    groetjes
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een gezin dat al te veel ijver in de keuken (op het potsen na) niet weet te waarderen, maar ik kom zeker regelmatig kijken.

    BeantwoordenVerwijderen